Reklama

Spacerujesz z psem bez smyczy i kagańca? Przygotuj się na nowe i ostrzejsze kary!

20/11/2018 17:24

Od 15 listopada weszła w życie ustawa, dzięki której właściciele psów pozostawionych bez smyczy mogą zapłacić nawet 5 tys. zł kary. Według nowych przepisów na najbardziej surowe mandaty narażeni są posiadacze niebezpiecznych i agresywnych czworonogów.

 

Niemal codziennie na ulicach Zambrowa możemy spotkać właścicieli psów, wyprowadzających swoich pupili na spacer. Jednak nie zawsze zwierzaki te prowadzane są na smyczy. Często czworonogi puszczane są luzem, aby mogły się wybiegać. Nie wszyscy są miłośnikami zwierząt, a kontakt z obcym psem, zwłaszcza tym o bardziej pokaźnych rozmiarach, wcale nie musi należeć do przyjemnych.

 

Do tej pory za niestosowanie się do nakazu mówiącego o konieczności trzymania psa na smyczy można było zapłacić grzywnę do 250 zł. Taka kara nie odstraszała właścicieli psów i zdarzały się przypadki bardzo agresywnych zachowań zwierząt.

 

Od minionego czwartku, 15 listopada obowiązuje jednak znowelizowany Kodeks wykroczeń. Właściciele psów mogą teraz zostać znacznie mocniej uderzeni po kieszeni. Według nowych przepisów spacer z czworonogiem bez smyczy i kagańca może się zakończyć nałożeniem mandatu w wysokości nawet 5000 zł lub karą ograniczenia wolności. To oczywiście skrajny przypadek, ale dopuszczalny prawem. Taką karę może dostać właściciel groźnego psa, który trzyma go na nieogrodzonej posesji lub puszcza wolno podczas spacerów. I nie ma tu znaczenia, że właściciel na spacerze z psem powie, że „on nie gryzie, jest spokojny”.

 

Wykaz ras psów agresywnych:

  • amerykański pit bull terrier
  • pies z Majorki (Perro de Presa Mallorquin)
  • buldog amerykański
  • dog argentyński
  • pies kanaryjski (Perro de Presa Canario)
  • tosa inu
  • rottweiler
  • akbash dog
  • anatolian karabash
  • moskiewski stróżujący
  • owczarek kaukaski


Co ważne, nowe kary nie dotyczą tylko właścicieli psów ras agresywnych, ale wszystkich psów stwarzających zagrożenie. Jeśli zwierzę zagrożenia nie stwarza, to grzywna może sięgnąć 1000 zł.

 

Psy biegające luzem to dość powszechny widok, także w Zambrowie. Czasami stwarza to niebezpieczne sytuacje na drodze, o czym poinformował nas jeden z czytelników.

 

- „Ostatnio mało brakowało, a na alei Wojska Polskiego potrąciłbym autem jakiegoś dużego psa typu labrador. Jego właścicielka była po drugiej stronie jezdni i pies nagle wyskoczył mi przed samą maskę, biegnąc w jej stronę. Zwróciłem uwagę, że właścicielka tego czworonoga trzymała smycz w ręku. Proszę, abyście przestrzegli właścicieli psów, aby mocniej pilnowali swoich pupili.” - napisał do nas jeden z czytelników.
 

Inna sprawa to wywiązywanie się właścicieli psów z obowiązków sprzątania po nich nieczystości. Warto przypomnieć, że w Zambrowie już od 2006 roku na mocy Uchwały Rady Miasta właściciele czworonogów zobowiązaniu są do sprzątania i usuwania odchodów pozostawionych przez zwierzęta na terenach przeznaczonych do wspólnego użytku. Za niesprzątnięcie grozi mandat nawet do 500 zł.

 

Przypomnijmy, że już trzy lata temu samorząd Miasta Zambrów wyszedł naprzeciw właścicieli czworonogów, tworząc wybieg dla psów. Znajduje się on na trawiastym terenie nad zalewem miejskim, pomiędzy placem zabaw a Targowicą Miejską. Jest to miejsce, gdzie mieszkańcy Zambrowa mogą spędzać czas ze swoimi czworonogami, bez obawy o wbiegnięcie milusińskiego pod koła samochodu lub spotkanie z osobą nie przepadającą za psami.

Aplikacja zambrow.org

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2018-11-20 18:12:54

    A co z tymi psami które biegają po posesji , która jest zabezpieczona nie odpowiednim ogrodzeniem i pies typu owczarka niemieckiego może przez te ogrodzenie przeskoczyć gdyż ogrodzenie jest z desek takowe ogrodzenie można spotkać w okolicach ul. KS.Kulbata a dokładniej niedaleko ulicy którą można dojechać na Wolę Zambrowską

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2018-11-20 19:00:53

    policja dostała podwyzkę, to teraz bedzie się chciała wykazać..pokręcony kraj i jego ludzie.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2018-11-20 19:07:24

    Bardzo zastanawia mnie dlaczego tylko podkreślone są „agresywne rasy”. To kundel nie moze byc agresywny? Śmieszne to

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2018-11-20 19:51:39

    Bardzo dobry przepis. Już dawno powinni go wprowadzić. Mam 2 duże psy i jak najbardziej kary takie popieram. Jednak co do wybiegu dla psów w Zambrowie to nie bądźmy smieszni, takiego nie ma. To co istnieje to kawał nie koszonego latem, nie odśnieżanego zimą składowiska psich kup. Kupa szkieł po butelkach. Nikt tym sie nie interesuje . Wylegarnia bakterii i zarazków. Swoja droga to Sanepid powinien tym sie zainteresować. Jeżeli chcecie miec psy zdrowe nie wyprowadzajcie je tam!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Diki - niezalogowany 2018-11-20 20:08:56

    To nie tak! - Błędnie przekazywana informacja@ Nowelizacja Kodeksu Wykroczeń wprowadza § 2. dotyczy sytuacji, kiedy jakaś osoba, dopuszcza się niezachowania należytej ostrożności przy trzymaniu zwierzęcia, które swoim zachowaniem stwarza niebezpieczeństwo dla życia lub zdrowia człowieka. W takiej sytuacji, taka osoba podlega karze ograniczenia wolności, grzywny albo karze nagany. Grzywna może być wymierzona w kwocie do 5000zł. A zatem mitem jest to, co piszą niektórzy, że nowelizacja zakazuje w ogóle i w każdym miejscu puszczania psa ze smyczy i chodzenia w kagańcu.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2018-11-20 21:14:02

    Karać karać łarza bez kaganców bez smycz A i jeszcze dzieci po 10 lat chodzą z pieskiem a piesek skacze po ludziach z brudnymi łapami KARAC

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2018-11-20 22:20:48

    Jeszcze za sranie na trawnikach i nie sporządzanie po swoim psie powinni karać ! I to surowo

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Monika - niezalogowany 2018-11-20 22:32:44

    Właściwie zgadzam się z zaostrzeniem kar, sama jestem właścicielką owczarka niemieckiego który niestety nie toleruje większości psów, nie wyobrażam sobie aby mogło dojść do sytuacji w której ja nie panuję nad swoim czworonogiem. Jedyne co wzbudza we mnie niesmak to zamieszczanie zdjęć bullowatych przy nagłówkach o agresji i niedopilnowaniu psa ,co niestety skutkuje nagonką na te piękne,szlachetne i cudowne psy, choć powszechnie wiadomo, że to małe rasy są najbardziej agresywne. Natomiast my wszyscy nie wiedzieć czemu te zachowania u małych psów ignorujemy.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Monika - niezalogowany 2018-11-20 22:34:18

    Właściwie zgadzam się z zaostrzeniem kar, sama jestem właścicielką owczarka niemieckiego który niestety nie toleruje większości psów, nie wyobrażam sobie aby mogło dojść do sytuacji w której ja nie panuję nad swoim czworonogiem. Jedyne co wzbudza we mnie niesmak to zamieszczanie zdjęć bullowatych przy nagłówkach o agresji i niedopilnowaniu psa ,co niestety skutkuje nagonką na te piękne,szlachetne i cudowne psy, choć powszechnie wiadomo, że to małe rasy są najbardziej agresywne. Natomiast my wszyscy nie wiedzieć czemu te zachowania u małych psów ignorujemy.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2018-11-21 06:25:03

    Kto normalny trzyma psa na 40m2 w bloku mieszkalnym. Zwierzeta to na wies a nie w miescie.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2018-11-21 07:58:17

    Co za idiota to wymyślił? Czy york czy inne male coś co jest nazwane psem nie może być agresywne?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2018-11-21 08:27:19

    Czlowiek ze wsi wyjdzie ale wies ze czlowieka juz nie.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Cinek666 - niezalogowany 2018-11-21 10:33:10

    Popieram Monikę zdjęcie bulteriera i pisanie o agresjii nałagodniejsza rasa psów z jakimi mam do czynienia jak i do dzieci tak i do innych psów Jakiś szary człowieczek zobaczy do zdjęcie i dla takiej prostej osoby już nie będzie tłumaczenia"tak to te psy na nie trzeba uważać" Pamiętajcie ludzie bulterier to naprawdę łagodny pies lubi się bawić i ma temperament

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    red500 2018-11-21 10:50:51

    panie auror ja się piszesz bzdury bo do tej pory ustawa mówiła o kontroli nad psem a nie kagańcu i smyczy

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2018-11-21 11:05:05

    Kto normalny trzyma psa na 40m2 w bloku mieszkalnym. Zwierzeta to na wies a nie w miescie. - JESTEŚ [usunięte] SAM [usunięte] NA WIEŚ

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2018-11-21 13:18:17

    Czy pitt-bull, amstaf czy podobny pies to morderca? Nie ma czegoś takiego jak pies morderca jest tylko właściciel idiota

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2018-11-21 14:55:27

    Zgadzam sie, nie ma głupich psów są tylko właściciele - idioci którzy albo nie umieją wychować psa, albo porywaja sie na rasy agresywne, dominujące, które potrafią wykorzystać słabość swojego Pana w najmniej oczekiwanym momencie. Zazwyczaj wterwdy dochodzi do największych tragedii. Pies to ogromny obowiązek - pomijając opiekę weterynaryjna, żywienie, sprzątanie !!!! Tak drogi właścicielu jesli twój duży pies robię ogromne kupy to nic NIE ZWALNIA ciebie z obowiązku sprzątania po nim !!! Po za tymi oczywistymi sprawami jest obowiązek wychowania psa - im trudniejsza rasa tym szkolenie i praca z tym psem powinna być częstsza i niestety długa. To, że masz amstaffa, który biega po osiedlu i JESZCZE nikogo nie ugryzł- nie zwalnia cie z obowiązku prowadzania go na smyczy. Takie pies może przestraszyć sie wszystkiego, nawet dziecka które zacznie wrzeszczeć a ataku paniki może ugryźć. Ja wychowałam sie z 5 psami należącymi do ras agresywnych, wiem ile pracy należy włożyć w wychowanie psa. Większości spotykanych psów na spacerze jest bez smyczy. Mój pies jest „aspołeczny”, nie lubi innych psów, nie lubi być głaskany itd. Taki juz typ, idąc na smyczy jest grzeczny i nie zwraca na nikogo uwagi. jednak właściciele innych psów tego nie rozumieją puszczając swoje psy luzem niestety narażają na „bliskie spotkania” z moim psem, który wówczas przybiera postawę obronną. Właściciele czworonogów myślcie nie tylko o swoich psach ale tez o innych. Pośród „psiarzy” spotyka sie fajnych ludzi, otwartych, rozmownych.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2018-11-21 19:00:45

    W miejscach publicznych: osiedlach, parkach, skwerach, chodnikach itp wogóle w miastach jest obowiazek wyprowadzania psów na smyczy. Nie ma żadnego wytlumaczenia. Dodatkowo jezeli rasa jest uznana przez ustawę za groźną też w kagańcu. KONIEC KROPKA. Nie ma żadnego wytlumaczenia a że łagodny, nikogo nie ugryzie. Pies w domu zachowuje się zupelnie inaczej niż mógłby to przewidzieć właściciel np w parku czy pod blokiem w momencie kiedy zadziałałają instynkty. Jezeli wyprowadzasz psa bez smyczy LICZ SIE Z KONSEKWECJAMI. ZNAKOMITY PRZEPIS. Proszę spróbować wypuścić psa luzem w Angli, Niemczech, Belgii czy Holandii nie mówiąc o USA gdzie po prostu mogą ci go zastrzelić. Pies jest dla odpowiedzialnych ludzi. To nie tylko przytulanka do glaskania lub dla niektórych do straszenia innych. Od kilkunastu lat pracuję zawodowo z psami i to bojowymi do zadań specjalnych.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2018-11-21 19:06:14

    Do puszczania psów luzem są odpowiednie wybiegi w miastach, których w Zambrowie nie ma. A powinno być przynajmniej 3 lub 4 w różnych miejscach miasta. Jak nie chce ci sie zapiąć na smycz idź lub jedź do lasu na łąkę a i tam masz mieć panowanie nad psem.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2018-11-22 09:57:45

    co za poyebana polityka, kundel to kundel, niech sobie biega, ale jak OWCZAREK NIEMIECKI DLUGOWLOSY biegał przy białostockiej i szczekał na dzieci, to jak zadzwonilem na policje to przyjechali po 20 minutach (kierowca zimny łokieć, a powinien trzymać rece na kierownicy, ) objechali rondo i pojechali w pizdu, najpierw sie zajmijcie "psami" ale wiecie którymi,

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2018-11-22 10:00:43

    a pozniej jeszcze raz zadzwonilem, i mowie, co to ma byc, że na odpi*rdol, nic nie zrobili, a pies biega dalej, to zaczeli mnie straszyc, że za bezpodstawne dzwonienie w takich sprawach grozi mandat/sprawa p*erdole takich stróży prawa,

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2018-11-22 11:05:33

    Cala nasza zambrowska policja.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2018-11-22 11:31:51

    Na Pułaskiego jakis zidiociały przyglup co raz wzywa policję, bo mu zaparkowane auta przeszkadzają, to ostatnio 1,5 godziny spędzili stojąc i „rozmawiając” z mieszkańcami....uznając ze ktoś dzwoni bezpodstawnie, bo podstaw do wystawienia mandatu nie ma ( strefa zamieszkania jest, wiec skoro można przejechać to auta zaparkowane prawidłowo). Zamiast odjechać to gadka szmatka o niczym...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Zambrow.org




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do